Czy warto kupić komplet Rukka RIMO-R PRO?

Do tej pory odzież marki Rukka znałem przede wszystkim z 3-warstwowych laminatów Goretex. Połączenie membrany Goretex z Cordurą i Armacor daje materiał trwały, odporny na ścieranie, w 100% wodoodporny i oddychający. Takie modele, jak Rukka Realer czy Rukka Exegal wykonane są właśnie w tej technologii. Niekórzy motocykliści szukają odzieży z Goretex, która będzie lekka, miękka i wygodna, a przy tym wodoodporna i bardzo dobrze oddychająca. Dla takich motocyklistów w ofercie Rukki pojawił się kiedyś model R.O.R: kurtka i spodnie motocyklowe z wykorzystaniem 2-warstwowego laminatu Gore. Wspomniany model został dopieszczony przez projektantów Rukki i w sezonie motocyklowym 2022 motocykliści mogą pokusić się o zakup modelu Rimo-R i jego damskiego odpowiednika Rimoriny. Możemy też uznać, że to damski komplet Rimorina była wzorem dla stworzenia Rimora. Tak czy inaczej mamy do czynienia z 2-warstowym laminatem Gore-tex. Lekki, świetnie leżący komplet ze sporą ilością zamków wentylacyjnych. Korzystam z tego kompletu na co dzień. W chłodne wiosenne oraz jesienne dni zestaw sprawdza się rewelacyjnie. Bielizna termoaktywna oraz tzw. midlayer sprawiają, że w komplecie Rimo-R można jeździć w najbardziej ekstremalnych warunkach. Jak sprawdza się ta odzież w lecie w moim przypadku? Dzięki niezwykle wydajnej wentylacji, ubierając odpowiednią letnią bieliznę termoaktywną można komfortowo jeździć motocyklem. Przemieszczanie jest tutaj kluczowe. Na postoju w laminacie Goretex przy wysokiej temperaturze jest ciepło, tego nie unikniemy.

Idealny komplet na motocykl turystyczny i motocykl adventerowy

Rimor Vs Rimor PRO

Poszukując kompletu Rimo-R lub Rimorina możecie natknąć się na dwie wersje: standardową wersję oraz wersję PRO. Zanim skusi Was cena wersji standardowej, powinniście wiedzieć, że tylko wersja PRO jest wyposażona w protektory D3O. Podstawowy wariant musicie wyposażyć w dedykowane protektory D3O lub zastosować koszulkę z protektorami. Rukka proponuje zastosowanie Rukka RPS. Uważam jednak, że warto zdecydować się na wersję z kompletem ochraniaczy D3O AIR XTR w wersji męskiej. Damska Rimorina ma na pokładzie Rukka D3O LP1, które są mniejsze i doskonale pasują do damskiej kurtki. Jedne i drugie protektory są na 2 poziomie bezpieczeństwa, a to jest najwyższy stopień pochłaniania energii miękkich protektorów. Akcesoryjnie RIMO-R można jeszcze wyposażyć w dwuczęściowy ochraniacz klatki piersiowej.

Materiał zewnętrzny.

W kurtce i spodniach poliestrowa warstwa wierzchnia została na stałe połączona z membraną Gore. Daje nam to finalnie 2-warstwowy Gore-Tex. Ta membrana uchodzi za najlepszą na rynku. Gore-Tex daje wam dożywotnią gwarancję na wodoodporność: GUARANTEED TO KEEP YOU DRY™. Dzięki warstwie hydrofobowej DWR ten komplet odzieży motocyklowej nie nasiąka wodą. Obowiązkowo zostawcie klasyczne przeciwdeszczówki w domu. Oczywiście o laminat trzeb dbać. Poświęcę inny wpis na to, by Wam zdradzić sposób na odświeżenie odzieży z Goretex i zachowanie warstwy hydrofobowej. Zastosowany materiał jest lekki i miękki, świetnie dopasowany i nie krępuje ruchów. Materiał zewnętrzny został wzmocniony na barkach i łokciach wstawkami z Cordury 500. To wszystko dla większej odporności na ścieranie. Odporne na wysoką temperaturę skórzane wstawki umieszczone są na nogawkach spodni (przy atyku z motocyklem) oraz na siedzisku. Wnętrze kurtki i spodni wykończone jest podszewką z siateczki. Tak wygląda kwestia materiałów, które mają zapewnić komfort w różnych warunkach pogodowych oraz ochronę przed przetarciem. Przyjrzyjmy się teraz wentylacji w tej odzieży.

Wentylacja
Laminaty Goretex są wiatroszczelne w 100%. Potrzebna jest wydajna wentylacja, by korzystanie z takiego zestawu w wyższych temperaturach miało sens. Myśleliście, że Rukka projektuje odzież na tzw. fińskie warunki, chyli niższe temperatury? Rimor, Rimorina i jeszcze model Rukka StretchAir są dowodem na to, że nie jest to prawdą. Kurtka Rimor ma dwa duże zamki wentylacyjne na klatce piersiowej, dwa zamki wentylacyjne na rękawach, po bokach i wylot ciepłego powietrza na plecach. Jak na kurtkę z Gore to wentylacji tutaj nie brakuje. Spodnie natomiast na udach mają dwa zamki wentylacyjne, wlot i wylot ciepłego powietrza. W niższych temperaturach, około 3 stopni Celsjusza, w moim przypadku midlayer i bielizna termoaktywna i zamknięta wentylacja spokojnie wystarczyła, by czuć się komfortowo. W lecie otwarte zamki wentylacyjne zapewniają komfort podczas jazdy. Teraz przejdźmy do detali, bo przecież fiński troll tkwi w szczegółach.

Ciekawe rozwiązania

Turystyczny motocyklowy komplet odzieży powinien mieć wedlug mnie dużo kieszeni. W Rimorze i Rimorinie kieszeni jest sporo. Kurtka ma w przedniej część dwie pojemne kieszenie typu cargo, na plecach kolejna. Wewnętrzne kieszenie na protektor klatki piersiowej można wykorzystać do przewiezienia drobnych płaskich rzeczy. Na lewym przedramieniu znajdziecie zewnętrzną kieszonkę na kartę płatniczą. Kieszeń niezwykle przydatna w podróży. Spodnie mają duże boczne kieszenie typu cargo. Wszystkie wspomniane kieszenie nie są wodoodporne. To może stanowić mały problem. Wodoodporne kieszenie znajdziecie tylko w spodniach, chodzi o dwie małe kieszonki w przedniej części przy pasie. Dobrze pamiętać, by cenne dokumenty i telefon chować w kieszeniach wewnętrznych. Komplet posiada spore możliwości regulacji i dopasowania. Na rękawach znajdziecie solidne napy regulacyjne, w talii po bokach znajdziecie pasy regulacyjne, w biodrach po lewej i prawej stronie rzep regulacyjny. Spodnie mają regulację w pasie i długi zamek do spięcia z kurtką. Czy StormCuff i AirCushion coś Wam mówi? Już tłumaczę. Stormcuff to dodatkowy mankiet rękawa z materiału Gore-tex, który możemy włożyć do rękawicy. Daje to nam pewność, że wiatr i woda nie dostaną się do środka. AirCushion to wkładka w spodniach w miejscu styku ciała z siedziskiem, ten materiał pozwala na przepływ powietrza. Umożliwia to skorzystanie z oddychającego materiału Goretex 2L.

Czy warto kupić Rimo-R i Rimorina?

Komplet jest dla osób, które szukają odzieży motocyklowej z przeznaczeniem do jazdy turystycznej. Środowiskiem naturalnym dla tej odzieży jest turystyczna jazda po asfalcie, ale ten zestaw sprawdzi się również w dalekich wyprawach po bezdrożach. Dzięki wspomnianym rozwiązaniom macie zapewniony komfort i bezpieczeństwo w każdych warunkach pogodowych. Motto prducenta Ochrona i Komfort jest tutaj zreazlizowana w 100 procentach. Na koniec zostawiam link do filmu, w którym możecie bliżej przyjrzeć się omawianej odzieży i podjąć ostateczną decyzję.


One thought on “Czy warto kupić komplet Rukka RIMO-R PRO?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wszędzie dobrze, ale najlepiej #namotocyklu

Na motocyklu

 

 

© 2024· Na Motocyklu · Defender Akcesoria Motocyklowe

 

 

 

Potrzebujesz pomocy?

Uzupełnij formularz lub wyślij maila:
rafal@defender.net.pl

Odwiedź sklep Defender:

ul. Góra Libertowska 50

30-444 Libertów