Wkładka antyparująca PINLOCK. Wszystko, co powinieneś wiedzieć.

Parowanie wizjera kasku, to problem, który spotykają motocykliści odkąd zaczęli jeździć w kaskach motocyklowych z wizjerami. Wielu motocyklistów wypracowało swoje własne metody uniknięcia parowania wizjera. Pianka do golenia, wcieranie ziemniaka, pocieranie cebulą i inne ciekawe sposoby. Jest jednak na rynku rozwiązanie niezwykle skuteczne. Jest to PINLOCK. Wielu producentów kasków motocyklowych dołącza do kasku taką wkładkę antyparującą. Warto więc wiedzieć, czym jest. Pinlocki występują w różnych wariantach, a producenci kuszą klienta, tym że dołączają taką wkładkę do kasku. Często nie wspominając, który wariant jest dołączony.

Czym jest i jak działa Pinlock?

Holenderska marka PINLOCK od ponad 20 lat rozwija technologię wkładki zapobiegającej parowaniu. Jest to wkładka, która zapewnia doskonałą widoczność wolną od pary. Pinlocki, są wykorzystywane przez wielu producentów kasków motocyklowych i znajdziecie je często dołączone do kasku. Zdarza się, że nie ma ich w pudełku, a wizjery są przystosowane do montażu takiej wkładki antyparującej, którą można dokupić jako dodatkowe akcesorium.

PINLOCK to skuteczne rozwiązanie. Śmiało można powiedzieć, że jest najlepszym rozwiązaniem na rynku. Taka wkładka jest wykonana z przezroczystego elastycznego materiału hydrofilowego. Wilgoć jest wchłaniana i zatrzymywana przez ten materiał, co sprawia, że powierzchnia pozostaje sucha. Powierzchnia pinlocka jest porowata, co ułatwia wchłanianie wilgoci. O powierzchnię trzeba odpowiednio dbać, by jej nie uszkodzić. Wycieranie Pinlocka twardym, szorstkim materiałem, palcem czy paznokciem może spowodować zarysowanie i zmatowienie Pinlocka. Materiał hydrofilowy to nie jedyna tajemnica skuteczności, drugą jest silikonowa uszczelka, która tworzy izolującą komorę powietrzną między wkładką, a wizjerem kasku motocyklowego.

Jak montowany jest Pinlock? 

Wizjer kasku motocyklowego musi być przystosowany do montażu Pinlocka. Wizjer często w specyfikacji producenta kasku opisywany jest jako: pinlock-ready. Wizjer taki posiada specjalne piny, które umożliwiają założenie Pinlocka. Piny są mimośrodowe i pozwalają motocyklistom ustawić naprężenie wkładki Pinlock, aby zwiększyć stopień przylegania silikonowej uszczelki do wizjera w kasku.

Możecie spotkać w wizjerach 3 rodzaje pinów:

PUSHPINY – powszechnie stosowane w większości kasków. 1 elementowe piny, strzałka skierowana na zewnątrz oznacza najmniejsze naprężenie.

3 elementowe piny – ten system składa się z trzech części wewnętrzny mimośród, część zewnętrza i 4 mm śruba do regulacji napięcia. 

Piny tear off –  rozwinięcie konstrukcji 3 elementowej – element zewnętrzny został zaprojektowany tak, by umożliwić zamocowanie na zewnątrz zrywek lub pinlocka overlay.

Rodzaje Pinlocków?

Kolekcja wkładek Pinlock obejmuje trzy wydajności:

Pinlock 30:
rozwiązanie podstawowe, spełnia europejską normę ECE dotyczącą odporności na zaparowanie. Wkładka 30 jest dostępna w jednym rozmiarze, jednym kolorze i pasuje tylko do wizjerów przystosowanych do pinlocka 30. Najsłabsze, podstawowe rozwiązanie.

Pinlock 70: rozwiązanie premium, najczęściej stosowana wkładka na świecie. Idealnie sprawdza się w codziennym użytkowaniu, w dojazdach do pracy czy spokojnej jeździe turystycznej. Występują różne warianty Pinlocka 70: mocno przyciemniany, lekko przyciemniany, żółty i przezroczysty

Pinlock 120/EVO: wkładka dla profesjonalistów, została zaprojektowana do użytku w bardzo wymagających warunkach. Ekstremalna wydajność pozwala na zastosowanie takich wkładek w prestiżowych wyścigach WSBK, MotoGP, Formuła 1.

Pinlock 100% Max Vision – pinlock 70/120: Pinlock zaprojektowane w ścisłej współpracy z producentami kasków. Daje to w efekcie maksymalny obszar pokrycia wizjera kasku. Pokrywa obszar od krawędzi do krawędzi wizjera i zapewnia ochronę większej powierzchni przed parowaniem.

Pinlock protecTINT.
Reagująca na promienie UV wkładka, przechodzi z przezroczystego do lekko przyciemnionego w kilka sekund, nadaje się do jazdy w każdych warunkach pogodowych. Występuje w wersji 100% Max Vision.

Warianty wkładki Pinlock:
Przezroczysty – zapewnia doskonałą widoczność w każdych warunkach.
Lekkoprzyciemniany –
komfort przy częściowym zachmurzeniu.
Mocnoprzyciemniany –
komfort w mocnym słońcu.
Żółty
– gwarantuje wyraźniejszy kontrast podczas jazdy w mglistej i deszczowej pogodzie oraz większą głębię widzenia.

Jak przechowywać wkładkę PINLOCK poza sezonem?

Aby wydłużyć czas użytkowania wkładki PINLOCK przechowuj ją w suchym i zacienionym miejscu z dala od promieni UV. Znacznie wydłuży to czas korzystania z tego rozwiązania. W zaleceniach producenta, nie ma informacji o tym, że Pinlocka należy zdemontować i wyprostować. Jeżeli uszczelka nie przylega do wizjera, to najlepiej przeprowadzić regulację napięcia na pinach mimośrodowych.

Jak czyścić pinlocka? 

Wkładkę Pinlock można wyczyścić za pomocą miękkiej ściereczki tzw. mikrofibry. Możesz użyć środków pielęgnujących marki PINLOCK lub łagodnego mydła w płynie i letniej wody. Pozostaw wkładkę do wyschnięcia i gotowe. Można założyć na czysty wizjer i ruszać w drogę.

W jaki sposób zakłada się Pinlocka?

Sprawa jest bardzo prosta. Możesz podglądnąć sposób zakładania wkładki antyparującej na moim kanale YouTube. W materiale znajdziesz wskazówki dotyczące regulacji i czyszczenia Pinlocka.
– Zdejmij wizjer kasku w sposób pokazany w instrukcji producenta.
– Napręż wizjer i umieść wkładkę pinlock pomiędzy pinami. Pozwól, by wizjer odzyskał swój zakrzywiony kształt. Następnie sprawdź w naturalnym świetle czy silikonowa uszczelka przylega dokładnie do wizjera. Tylko tak zapobiegniesz gromadzeniu się wilgoci między wizjerem, a wkładka pinlock. Zdejmij folię ochronną. załóż wizjer. Na koniec upewnij się, że logo pinlock jest w prawidłowej pozycji, w prawym dolnym rogu. Czasem zdarza się, że kształt pinlocka powoduje, że ciężko stwierdzić gdzie jest górna, a gdzie dolna krawędź pinlocka. Gotowe. Ruszaj w drogę.

Regulacja pinlocka.

Pinlock pracuje razem z wizjerem w różnych warunkach pogodowych. Z czasem może się okazać, że uszczelka nie przylega idealnie do wizjera i konieczna będzie wtedy zmiana naprężenia wkładki. Do tego służą mimośrodowe piny. Jak prawidłowo przeprowadzić regulację pinlocka?

  • push piny musisz wypchnąć i ręcznie zmienić naprężenie pina. Znacznik skierowany do wewnątrz oznacza większe naprężenie pina.
  • 3 elementowe piny i piny w wersji tear off regulujesz przekręcając śrubę za pomocą małego śrubokrętu. Poprawna regulacja wyeliminuje efekt parowania.

Poniżej zostawiam materiały, które przygotowałem o Pinlocku.



Zaprezentowane rozwiązanie to najskuteczniejszy sposób na parujący parujący wizjer w kasku. Warto zwrócić uwagę przed zakupem kasku, czy kask motocyklowy ma możliwość zastosowania wkładki pinlock. Wizjer wyposażony w specjalne piny oznaczany jest przez producenta jako PINLOCK READY. Upewnijcie się również jakiej wydajności wkładka jest dodawana do kasku. Tylko pinlock zapewni Ci bezpieczne korzystanie z kasku motocyklowego w każdych warunkach pogodowych.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wszędzie dobrze, ale najlepiej #namotocyklu

Na motocyklu

 

 

© 2024· Na Motocyklu · Defender Akcesoria Motocyklowe

 

 

 

Potrzebujesz pomocy?

Uzupełnij formularz lub wyślij maila:
rafal@defender.net.pl

Odwiedź sklep Defender:

ul. Góra Libertowska 50

30-444 Libertów